کد مطلب: 184180
در اين روزهاي کرونائي؛
مسافراني که رعايت حال صاحبخانه را نمي‌کنند/ ده‌چشمهِ مهمان‌نواز؛ گلايه‌مند از ميزباني کرونا
تاریخ انتشار : 1399/05/29 10:34:22
نمایش : 1185
با وجود بسته بودن تمام مراکز گردشگري و مراکز پذيرش مسافر، باز هم عده زيادي به روستاي گردشگري ده چشمه سفر مي کنند و همين امر موجب نگراني اهالي اين روستا شده است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز ، هرساله شهرستان فارسان در فصل بهار و تابستان ، پذيراي مسافران از تمام نقاط ايران  بوده ولي اکنون مردم اين شهرستان از هم‌وطنان خود درخواست مي‌کنند که در خانه بمانند و به شهرستان آن‌ها سفر نکنند.
 
باوجود بسته شدن مکان‌هاي تاريخي و گردشگري شهرستان، اما متأسفانه هنوز شاهد ورود مسافران هستيم، درست است که تعداد مسافراني که واردشده‌اند نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار کمتر است اما بازهم اين تعداد اندک مي‌توانند به‌عنوان ناقل بيماري جان مردم را به خطر بيندازند.
 
 محمدي يکي از  ساکنين روستاي ده چشمه در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ مي گويد: من به‌عنوان يک روستا از همه عزيزاني که به قصد مسافرت وارد اين روستا شده‌اند مي‌خواهم که از سفر خود منصرف شوند، زيرا به دليل شيوع بيماري کرونا نمي‌توانيم ميزبان خوبي براي آن‌ها باشيم.
 


او ادامه مي دهد : جاي تأسف دارد که برخي از مردم با هشدارهاي دولت و پزشکان توجه نمي‌کنند و بدون ملاحظه وارد مکان‌هاي گردشگري مي‌شوند که مردم از ديدن آن‌ها بسيار ناراحت مي‌شوند.
 
محمدي مي گويد: آقايان مسئول ما ۶ ماه با استرس و نگراني زندگي مي‌کنيم و مسائل بهداشتي را رعايت مي‌کنيم. اين‌همه خرج اضافه براي خريد مواد ضدعفوني‌کننده از درآمدي که نداريم مي‌کنيم. ولي شما مسئولين هم بايد تدابيري براي ورد به اين روستا داشته باشيد.
 
او مي افزايد: ما جمعي از اهالي روستاي ده چشمه به دليل پيشگيري از شيوع بيماري کرونا و اهتمام به‌سلامت همشهريان خواهان مسدود شدن ورودي روستا جهت جلوگيري از ورود مسافر و گردشگر به داخل روستا و تفريحگاه پيرغار هستيم خواهشمنديم دراين‌باره تدبيري انديشيده و اقدامي صورت گرفته شود


 
او مي گويد: چرا از ورود مسافر و گردشگر به گردشگاه پيرغار و روستاي ده چشمه ممانعت به عمل نمي‌آوريد ؟!

هيچ مسافري تا زمان ريشه‌کن شدن ويروس کرونا به چهارمحال و بختياري سفر نکند

اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري  روز چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 با اعلام اين خبر تأکيد کرد: «توصيه مي‌شود هيچ مسافري تا زمان ريشه‌کن شدن ويروس کرونا به چهارمحال و بختياري سفر نکند.»

وي افزود: «به‌منظور جلوگيري از ورود مسافران پرخطر به‌خصوص از استان‌هاي هم‌جوار مانند خوزستان و لرستان، پايگاه‌هاي ايست و بازرسي در تمامي ورودي‌هاي اين استان مستقر مي‌شوند.»

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: «اعلام وضعيت قرمز ويروس کرونا در خوزستان و بروز نگراني‌هايي بين مسئولان و مردم چهارمحال و بختياري باعث شد تا کنترل جمعيت در مبادي ورودي اين استان در دستور کار قرار گيرد.»

وي گفت: «مأموران مستقر در پايگاه‌هاي ايست و بازرسي ورودي‌هاي چهارمحال و بختياري بايد از ادامه سفر افراد مشکوک جلوگيري و آنان را به قرنطينه هدايت کنند.»

عباسي تأکيد کرد: «شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري نظارت بر فضاهاي سبز، پارک‌ها، بوستان‌ها و معبرهاي عمومي سطح شهرها را افزايش دهند.»

وي افزود: «شهرداري‌هاي استان موظفند از برپايي هرگونه چادر و اسکان مسافران در بلوارها، فضاهاي سبز، پارک‌ها، بوستان‌ها و حاشيه خيابان‌ها جلوگيري کنند. همچنين مردم چهارمحال و بختياري نيز بايد در اين مدت پروتکل‌هاي بهداشتي را با جديت رعايت کنند.»

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: «پيشنهاد مي‌شود تا مردم استان، دور همي‌هاي فاميلي و تجمع‌هاي خانوادگي را تعطيل و از تردد در خارج از خانه و مکان‌هاي شلوغ دوري کنند.»

وي افزود: «نظارت جدي‌تر و بيشتر بر رعايت بهداشت و قيمت محصولات واحدهاي صنفي استان ضرورت دارد.»

عباسي عنوان کرد: «خوشبختانه وضعيت کنترل و مديريت ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري مناسب و اين استان جزو سه استان مطلوب کشور است، استمرار اين وضعيت و کاهش افراد مبتلا به ويروس کرونا به همکاري جدي مردم و تلاش مسئولان بستگي دارد.»

به گزارش جهانبين نيوز؛ طبيعت زيبا، باغات سرسبز و انبوه و وجود گردشگاه مصفاي پيرغار با کتيبه‌هاي حک شده بر کوه آن، قلعه خان و شيرسنگي موجود در روستا، ده چشمه را به يکي از جذاب ترين روستاهاي ولايت چهارمحال و بختياري تبديل کرده است.
 
روستاي ده‌چشمه از توابع، بخش مرکزي شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختياري است
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg